Persbericht: Erkend Duurzaam

Met trots mogen wij onszelf Erkend Duurzaam noemen. In januari 2016 heeft het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (IvDM) het certificaat uitgereikt. Dit is het bewijs dat Thijs de Baaij in alle facetten van de bedrijfsvoering duurzame veranderingen heeft doorgevoerd. “Maatschappelijk en duurzaam handelen is een belangrijke bedrijfswaarde voor ons. Samen met ons team leveren wij al jaren de nodige inspanningen om ons bedrijf milieuvriendelijk, energiezuinig en sociaal geëngageerd te maken. Het certificaat Erkend Duurzaam is een mooie erkenning van deze inspanningen en een aanmoediging om nog duurzamer te worden,” aldus Thijs de Baaij.

Autobedrijf De Baaij - Erkend Duurzaam logo

Erkenning voor inspanningen voor duurzaamheid
Autobedrijf De Baaij heeft certificaat Erkend Duurzaam

Nijmegen januari 2016 – Autobedrijf De Baaij uit Nijmegen is officieel Erkend Duurzaam. Het certificaat Erkend Duurzaam is het bewijs dat Autobedrijf De Baaij in alle facetten van de bedrijfsvoering duurzame veranderingen heeft doorgevoerd. Het IvDM (Instituut voor duurzame mobiliteit) reikt het certificaat uit na een uitgebreide duurzaamheidsscan van het bedrijf.

“Maatschappelijk en duurzaam handelen is een belangrijke bedrijfswaarde voor ons. Samen met ons team leveren wij al jaren de nodige inspanningen om ons bedrijf milieuvriendelijk, energiezuinig en sociaal geëngageerd te maken. Het certificaat Erkend Duurzaam is een mooie erkenning van deze inspanningen en een aanmoediging om nog duurzamer te worden,” zegt Thijs de Baaij van Autobedrijf De Baaij.

Uitgebreide scan

Een autobedrijf krijgt pas een certificaat Erkend Duurzaam na het doorlopen van een scan. “Een eerste fase is het invullen van de zelfscan Erkend Duurzaam via de online portal. Die bevat vragen over zes thema’s: bedrijfsvoering, communicatie, financiën, inkoop, personeel en dienstverlening. Bij het behalen van een score van 70 procent kan een audit worden aangevraagd. Autobedrijf De Baaij scoorde hierbij maar liefst 91 procent. Daarna volgt een audit van een externe auditor van DEKRA. Die controleert of de ingevulde zelfscan overeenstemt met wat op de bedrijfsvloer gebeurt. Pas als er na deze controle voldoende punten zijn gehaald, krijgt een bedrijf het certificaat Erkend Duurzaam,” licht Thijs de Baaij van Autobedrijf De Baaij toe.

“De scan helpt een beter inzicht te krijgen in duurzaamheid in al zijn aspecten en geeft ook nuttige aanbevelingen of suggesties tot verbetering. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen gaat veel verder dan alleen het milieu. Ook de dienstverlening, het personeel, inkoop, financiën en communicatie zijn belangrijk. Daarnaast besteden wij veel aandacht aan het duurzaam inrichten van werkplaats en bedrijf en het duurzaam omgaan met energie,” aldus Thijs de Baaij van Autobedrijf De Baaij.

Het Erkend Duurzaam-certificaat is een keurmerk voor en door de automobielbranche, dat is ontwikkeld door BOVAG en het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (ivDM). Het keurmerk wordt breed gedragen binnen de sector: meer dan 1.500 bedrijven zijn inmiddels aangesloten.

Bosch Car Service

Autobedrijf De Baaij maakt deel uit van het Bosch Car Service netwerk, met ongeveer 385 vestigingen het grootste merkonafhankelijke autoserviceconcept in Nederland voor de particuliere en zakelijke markt. Als aangesloten autobedrijf ontvangt het van Bosch, de grootste toeleverancier in de automobielindustrie, ondersteuning op het gebied van techniek, marketing en kwaliteitsbeheer. “Daardoor zijn wij in staat kwalitatief fullservice auto-onderhoud te verlenen aan alle merken auto’s, tegen een betaalbaar tarief,” zegt Thijs de Baaij van Autobedrijf De Baaij.